Scandic fortsätter sin kampanj gällande tillgänglighet. Nyligen gick man ut med ett pressmeddelande att man tjänar pengar på tillgänglighet. Man skriver att för att möta den stora och växande efterfrågan från företag och myndigheter som söker handikapprum och konferensanläggningar som är tillgängliga för alla så intensifierar man sin framgångsrika satsning på ökad tillgänglighet.
- När vi tar över hotell implementerar vi vårt tillgänglighetsprogram inom tre månader och redan efter ett år märker vi att vi får fler bokningar från såväl privatgäster som företag och myndigheter tack vare tillgänglighetsarbetet. Det ger oss tydliga konkurrensfördelar och förutom att vara en god medspelare i samhället ser vi att det finns stora vinster på att vara tillgänglig för alla, berättar Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic.
Samtidigt berättade en av mina medarbetare i dag att hon sovit på Scandics rum som inte fungerade för henne, stödhandtag placerade på fel ställen i hygien rummet, och svårt med manöverutrymme.
Det är dock intressant att man använder tillgänglighet som en marknadsföringside oavsett man håller det man lovar. Kanske är detta tecken på början av ett paradigmskifte.
Läs gärna pressmeddelandet här http://www.cisionwire.se/scandic/r/okad-tillganglighet---en-lonsam-affar-for-scandic,c9164720
tisdag 27 september 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar