fredag 30 december 2011

Antal besökare och God Jul

Nu är jag tillbaka och jobbar efter julledigheten. När jag kollar besöksstatistiken på bloggen ser jag med förtjusning att antalet läsare ökat veckan innan jul, och kulminerade dagen innan julafton. Kul att folk söker på tillgänglighet dagen innan julafton, tänker jag. Men tji fick jag. Vid närmare granskning visar det sig att många av besökarna sökt på God jul, Jul, God Jul och Gott nytt År. Det visar sig att jag förra julen önskade jag God Jul och Gott nytt år på bloggen, och att sökmotorerna nu tydligen hittade detta.

Min förhoppning är att folk nästa år hamnar på bloggen för att de söker på tillgänglighet, så därför önskar jag inte God Jul och Gott nytt År detta år. Fast å andra sidan är det ju bra att fler personer av misstag råkar hamna på en blogg om tillgänglighet så att de kan lära sig något nytt om något som många människor råkar ut för dagligen, nämligen bristande tillgänglighet.

Så därför önskar jag Johan Winder och Add Access, dig God Jul och Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar